Köpvillkor
Allmänna försäljningsvillkor
Alla priser på vår webbplats är angivna i svenska kronor (SEK) och exklusive moms, om inte annat överenskommits. När en beställning har gjorts är ett köpavtal träffat mellan kunden och Urbania.se. Vi bekräftar mottagandet av din beställning och skickar en orderbekräftelse via e-post med leveransinformation. Urbania.se förbehåller sig rätten att rätta till eventuella skriv- och tryckfel. Vi kan inte garantera att alla produktbilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Urbania.se förbehåller sig rätten att göra justeringar i priser, leveranstider, produktbeskrivningar och liknande vid eventuella felaktigheter. Kunden kommer att informeras om detta och har då rätt att avbeställa eller ändra sin beställning. Urbania.se förbehåller sig också rätten att neka att ta emot en order.
Priser och betalning
Företagskunder
Vi ger företagskunder möjlighet att betala inom 14 dagar efter leverans och privatpersoner har möjligheten att betala med hjälp av Kreditkort. Vi förbehåller oss rätten att genomföra en kreditkontroll och därför ber vi om organisationsnumret vid beställningar från företag. Fakturan kommer att skickas till er via e-post när varan har skickats till er.
Privatkunder
All betalning sker via Kreditkort
Leverans
Leveranstiden varierar beroende på var i landet du befinner dig, om inte annat överenskommits. Vi skickar varorna med ett fraktföretag eller bud. Leveranstiderna som presenteras på produktsidorna är endast en uppskattning, oftast levereras era produkter inom angiven tidsram. Om du önskar mer specifik information om leveranstiden, vänligen kontakta oss på info@urbania.se så hjälper vi dig.
Returrätt
När du handlar på urbania.se har du 14 dagar på dig att ångra köpet. Kontakta oss inom 14 dagar efter leverans på info@urbania.se så hjälper vi dig. Observera att du själv står för returkostnaden.
Ångerrätten gäller inte tillverkningsvaror. Även specialframtagna produkter som tillverkas efter kundens önskemål eller som inte ingår i ordinarie sortiment är undantagna från ångerrätten. Varan måste vara i oförändrat skick för att ha rätt att returnera den, vid skada eller användning kan det göras en värdeminskning på upp till 100 procent. Allt som mottagits måste finnas med vid eventuell retur och det är viktigt att emballera produkten väl för att säkerställa att den kommer tillbaka till oss i gott skick. Vid större köp eller köp mot offert gäller returrätten endast om du först beställt ett varuprov, i det fallet gäller returrätten endast för varuprovet.
Garanti
Vi på Urbania erbjuder alltid minst ett (1) års garanti på våra parkmöbler och lekplatser. I de fall där garantitiden är längre än ett (1) år, kommer det att anges på produktsidan. Garantin täcker funktionsfel och syftar till att säkerställa att våra produkter uppfyller våra kvalitetskrav.
Det är viktigt att du är medveten om att garantin inte gäller om produkten slutar att fungera på grund av bristande funktion orsakad av plötsliga och oförutsedda yttre händelser. Reklamationsrätten gäller inte heller vid fel som beror på slitage, felaktigt användande (t.ex. om bruksanvisningen inte följts) eller yttre påverkan (t.ex. åsknedslag). Vi uppmanar dig att noga läsa igenom bruksanvisningen och följa rekommendationer för att säkerställa att produkten används på rätt sätt och för att maximera garantitiden.
Om du har några frågor eller problem med en av våra produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst för att hjälpa dig med reklamation eller garantiärenden.
Transportskador
Urbania.se tar ansvar för eventuella skador som kan uppstå under transporten till dig. Om du upptäcker skador på produkten eller emballaget vid leveransen, ber vi dig att omedelbart notera detta på fraktsedeln innan du kvitterar leveransen. Därefter vänligen kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig med reklamationen. Samma gäller för eventuella dolda skador på försändelsen. Var vänlig och anmäl skadan inom tre (3) arbetsdagar efter leveransen. För att säkerställa att allt är i ordning är det viktigt att du noga inspekterar och emballerar upp dina produkter omedelbart efter att leveransen har genomförts.
Force majeure
Vi är inte ansvariga för skador eller förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll, som exempelvis krig, naturkatastrofer, arbetskonflikt eller liknande.
Tvist
Eventuella tvister ska försökas lösas genom förhandlingar. Om det inte går att lösa tvisten på det sättet, ska tvisten avgöras av svensk allmän domstol.
Ändringar av köpvillkor
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa köpvillkor från tid till annan. Uppdateringar av våra köpvillkor kommer att publiceras på vår webbplats.